LE PROJET

Υλικό απο τις συναντήσεις μας για το projet

με την ΣΤ΄τάξη για την Ευρώπη

Α΄Συνάντηση                                              23-1-2013

Παιχνίδι Γνωριμίας

Έντυπο 1Ευρωπαϊκό κουίζ.docx (18,8 kB)

Β΄Συνάντηση                                              25-1-2013 

Έντυπο 2 Ταξίδι στις χώρες και στις Πρωτεύουσες.docx (7,2 MB) πηγή europa.eu

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1 22.docx (556,3 kB) πηγή europa.eu

Γ΄ Συνάντηση                                     01-02-2013

Καλλιτεχνικές παραγωγές και video των παιδιών με θέμα

' Χαράζω τη διαδρομή μου στο χάρτη της Ευρώπης΄

Δ΄Συνάντηση                                     06/02/2013

Ενώ είχε προγραμματιστεί σχέδιο μαθήματος σχετικά με το μύθο της Ευρώπης μέσα από την ιστοσελίδα''ο μίτος της EuroPe'' ,δυστυχώς δεν πραγματοποιήθηκε λόγω βλάβης στο δίκτυο του ΟΤΕ.

E' Συνάντηση                                     13/2/2013

Γνωριμία και προσσέγγιση του μύθου και σύνδεση της Κρήτης με το όνομα της Ευρώπης.Μέσα από φωτογραφίες αλλά και από κείμενο ειδικά επεξεργασμένο γι΄αυτο το λόγο τα παιδιά γνωρίστηκαν με την παράσταση της Ευρώπης και θαύμασαν τα πολυάριθμα έργα τέχνης τα οποία την αναπαριστούν στη ζωγραφική αλλά και σε άλλες μορφές τέχνης.

ΕΝΤΥΠΟ 3 ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣ.docx (301,4 kB)

Φύλλο Εργασίας 2.docx (28,5 kB)

ΣΤ' Συνάντηση                                     20/2/2013

Σήμερα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν το δικό τους έργο και να διασκεδάσουν με τις παραγωγές τους καθώς το αποτέλεσμα ήταν ιδαίτερα αστείο και διασκεδαστικό.Μέσα από τα έργα των παιδιών φάνηκε ότι τελικά η σύγχρονη Ευρώπη μπορεί να έχει διάφορες μορφές,να αποτελείται από πολλά διαφορετικά κράτη,όμως στο σύνολο της παραμένει ενωμένη και δυνατή όπως η σχέση της Ευρώπης και του Δία.Είναι ιδιαίτερα καταπληκτικό το πόσο δημιουργικά μπορει να είναι τα παιδιά.

Περισσότερα Φωτογραφίες από την δραστηριότητα.pptx (5,5 MB)

Δείτε :To αποτέλεσμα,Οι παραγωγές των παιδιώνΌταν Η Ευρώπη και ο Διας μοιραζονται στα δύο.pptx (4,9 MB)

Ζ' Συνάντηση                                      22/2/2013

Το ταξίδι ξεκίνησε και μέσα από αυτό το ταξίδι προτείνεται στα παιδιά να γίνει μια παρουσίαση  είτε σε ηλεκτρονική είτε σε χειρόγραφη έκδοση με όλες τις χώρες να συμμετέχουν και μέσα από ένα σενάριο που είναι προέκταση του μύθου.Έτσι οι 2 ήρωες μας ,η Ευρωπούλα και ο Δίας,απόγονοι της Ευρώπης του μύθου αποφασίζουν να γνωρίσουν τους 27 συγγενείς τους και να κάνουν το γύρο της Ευρώπης σε 5 μέρες,Σε κάθε ταξίδι τους θα μελετούν και κάτι διαφορετικό αλλά χρήσιμο καθώς αναρωτιούνται με ποιό τρόπο τόσοι συγγενείς τους(οι χώρες) μπορούν και συμβιώνουν με ειρήνη ,χωρίς πολέμους 60 ολόκληρα χρόνια.Κάποια στοιχεία δίνονται στα Γαλλικά για να εξασκούν ταυτόχρονα τα παιδιά και την αντίστοιχη Γαλλική ορολογία.Στο τέλος της ώρας ζητήθηκε από τα παιδιά να αποτυπώσουν πάνω σε χαρτόνι  ένα δικαίωμα που θεωρούν ότι τους αντιπροσωπεύει ως παιδιά και έτσι δημιουργήθηκε 1 κολάζ με τις σκέψεις όλων.

Περισσότερα:Aνθρώπινα δικαιωματα.pptx (5,3 MB)

1η μέρα ταξιδιού-

Τομέας έρευνας:Τα ανθρώπινα δικαιώματα:

Χώρες παρουσίασης και μελέτης: Σλοβακία,Ουγγαρία,Ρουμανία,Βουλγαρία,Ελλάδα,Κύπρος

ΕΝΤΥΠΟ 4 Ο γύρος της Ευρώπης μέρος 1.pdf (496,6 kB)

Φύλλο εργασίας 3 Ο γύρος της Ευρώπης Ταξίδι 1.pdf (187,4 kB) 

Η΄ Συνάντηση                                  27/02/2013

2η μέρα ταξιδιού

Τομέας έρευνας:Ιστορία-Ιδρυτές-Σύμβολα-Σημαία

Χώρες παρουσίασης και μελέτης: Μάλτα,Ιταλία,Ισπανία,Πορτογαλία,Αγγλία,Ιρλανδία

ΕΝΤΥΠΟ 5 Ο γύρος της Ευρώπης μέρος 2.pdf (555,3 kB)

Φύλλο εργασίας 4 Ο γύρος της Ευρώπης Ταξίδι 2.pdf (196,1 kB)

Θ' Συνάντηση                                     01-03-2013

Ημέρα Παρασκευή σήμερα και τα παιδιά αιφνιδιάζονται από την δραστηριότητα που τους έχω ετοιμάσει.Λόγω έλλειψης χρόνου βέβαια δεν την ολοκληρώσαμε στο σχολείο όμως παρόλα αυτά καταφέραμε το μαγαλύτερο μέρος της.Και το όνομα αυτής : δημιουργία του PUZZLE του γύρου της Ευρώπης που έχουν ήδη ξεκινήσει να κάνουν και βρίσκονται ήδη στη 3η μέρα διαδρομής.Το Puzzle ετοιμάστηκε παραπάνω από το μισό στο σχολείο,σε μακετόχαρτο το οποίο έπρεπε τα παιδιά να κόψουν με κοπίδι όλα τα κομματια.Ιδιαίτερα δύσκολο γι΄αυτά όμως παρόλα αυτά  υπήρξαν αρκετά υπεύθυνα και ώριμα και τελικά το αποτέλεσμα τους άρεσε πάρα πολύ.Σε 2η φάση και αφού ολοκληρώσουμε το Πάζλ θα ζητηθεί στα παιδιά να ενώσουν τα κομμάτια...Για να δούμε ;Θα τα καταφέρουν; Φωτογραφίες και Video κάντε κλικ παρακάτω

Ι' Συνάντηση                                     06-03-2013

3η μέρα ταξιδιού

Τομέας έρευνας: Eυρώ, μια ΄΄Ενιαία αγορά'',Η ''Ευρώπη'' στο Ευρώ από το 2013

Χώρες παρουσίασης και μελέτης: Βέλγιο,Ολλανδία,Δανία,Σουηδία,Φιλανδία,Εσθονία,Λεττονία,Λιθουανία

ΕΝΤΥΠΟ 6 Ο γύρος της Ευρώπης μέρος 3.pdf (509,2 kB)

Φύλλο εργασίας 5 Ο γύρος της Ευρώπης Ταξίδι 3.pdf (202,6 kB)

Κ' Συνάντηση                                     08-03-2013

Καθώς η εργασία προχωρά και βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης τα παιδιά έχουν ήδη αποκτήσει την κατάλληλη εμπειρία για να οργανώσουν μια δική τους δημοσιογραφική έρευνα γύρω από το μύθο της Ευρώπης.Έτσι σήμερα αποφασίστηκε κάποιοι από αυτούς να αναλάβουν το ρόλο των δημοσιογράφων και κάποοι άλλοι το ρόλο των συντακτών με σκοπό να γράψουν οι ίδιοι μια παρουσίαση με θέμα ΄΄Ο μύθος της Ευρώπης :από το χτες στο σήμερα.΄΄Λέξεις κλειδιά για την έρευνα τους : Ο μύθος της Ευρώπης, Μινωική  Κρήτη ,Σύγχρονη Ευρώπη.Μέσα σε αυτό το ερευνητικό πλαίσιο τα παιδιά δημιούργησαν μια λίστα ερωτήσεων για τις οποίες έχουν 1 βδομάδα για να πάρουν απαντήσεις από τους δασκάλους του σχολείου τους και από μια αρχαιολόγο που θα μας επισκεφτεί.Μετά από  τη συλλογή και την καταγραφή των πληροφοριών, 2 ομάδες μαθητών θα αναλάβουν την επεξεργασία τους και θα παρουσιάσουν στους υπόλοιπους  τις βασικές πτυχές του μύθου και τη σχέση που μπορεί να έχει με το σύγχρονο Ευρωπαικό γίγνεσθαι με τη βοήθεια του Power point.Τα παιδιά γενικότερα ήταν ιδιαίτερα ευρηματικά όσον αφορά στη δημιουργία και στην κατασκευή του τελικού ερωτηματολόγιου.

 ΕΝΤΥΠΟ 7 Ερωτηματολόγιο για την ομάδα των Δημοσιογράφων.pdf (69,6 kB) 

Λ' Συνάντηση                                     13-03-2013

Σε αυτή την συνάντηση τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ακούσουν την παρουσίαση του μύθου από μια αρχαιολόγο της περιοχής μας,την κυρία Τζανακάκη Κατερίνα, η οποία σχολίασε και ανέφερε στοιχεία για την παράσταση  από την πλευρά της επιστήμης και απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις των μικρών δημοσιογράφων με ιδιαίτερη σοβαρότητα.Συγκεκριμένα αναφέρθηκε σε μια Λήκυθο που βρέθηκε στα Χανιά και βρίσκεται  στο αρχαιολογικό μας μουσείο. Αφού περιέγραψε αναλυτικά την παράσταση της Ευρώπης πάνω στη συγκεκριμένη λήκυθο έδωσε στα παιδιά πληροφορίες εξειδικευμένες και με πολύ ενδιαφέρον .

Μ' Συνάντηση                                     15-03-2013

Σήμερα ήταν η ημέρα της ανταλλαγής των πληροφοριών των δημοσιογράφων και της καταγραφής τους από την ομάδα των συντακτών.Είναι πραγματικά καταπληκτικό το πόσο πολύ οι μικροί μαθητές εκπλήρωσαν και με το παραπάνω ο καθένας τον ρόλο του.Τα παιδιά αφού εξέθεσαν τα αποτελέσματα της έρευνας τους στη τάξη ,τους έγινε γνωστό το πλαίσιο μέσα στο οποίο πρόκειται να εργαστούν προκειμένου να φέρουν εις πέρας την παρουσίαση τους στο Power point.Έτσι οι δύο ομάδες των συντακτών διάλεξαν η κάθε μία το δικό της τομέα έρευνας και με τη βοήθεια των σημειώσεων των δημοσιογράφων θα ολοκληρώσουν την παρουσίαση τους την επόμενη βδομάδα.Οι τομείς είχαν οριστεί ως εξής:

                Α΄τομέας -Α΄ομάδα        

  • Ο μύθος-ετυμολογία-Περιεχόμενο- εκδοχές-Χρονολογία
  • Ο μύθος –ανάλυση της παράστασης-
  • Ο μύθος μέσα από τη τέχνη
  • Συμβολισμός του Ταύρου

               Β΄τομέας -Β΄ομάδα